Index
Forum
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
mei 20, 2012, 17:16:36
You are here:
JiBu
Rollenspellen
Rollenspellen met vaste rollen
Real Life
Probleemjongeren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Probleemjongeren (gelezen 1026 keer)
Saryntje
RPG
Newbie
Live you're own life, only then, dreams come true
Probleemjongeren
«
Gepost op:
augustus 21, 2010, 10:29:58 »
Het St. Martus Instituut is gebouwd voor jongeren die niets anders doen dan in de problemen terecht komen.
Ze worden door het gerecht naar het instituut gestuurd, of ze zoeken er zelf hulp.
In het instituut is er een ontspanningsruimte, eetruimte waar iedereen samen eet, slaapkamers, een zwembad, balzaal,…
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Alle jongeren liggen per 2 op kamer
- Invullen: Plaatje, Volledige naam, leeftijd, karakter, reden waarom je in het instituut zit, verliefd op, hobby’s
- Gelieve voor iedereen respect te hebben en veel plezier!
«
Laatst bewerkt op: december 09, 2010, 18:47:59 door Saryntje
»
Leer uit gisteren, leef vandaag, droom van morgen ;-)
Selina
Newbie
Just adore me x
Re: Probleemjongeren
«
Reactie #1 Gepost op:
augustus 22, 2010, 11:36:11 »
Selin
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #2 Gepost op:
augustus 22, 2010, 11:40:16 »
off: Sorry door het foutje. Kan ik dat bericht verwijderen?
on:
Selina liep door de gangen van het oude en gigantische gebouw. Ze zat hier nu al super lang, maar het was gelukkig zo erg niet als ze dacht. Het was wel eng, die eerste dagen, maar gelukkig was Jesse er. Selina liep naar haar slaapkamer en ging op het bed zitten. Nu had ze nog een kamer alleen, in afwachting tot een nieuwe kamergenoot. Nu kon ze tenminste nog gitaar spelen zonder dat mensen erover zeurden. Ze pakte haar gitaar en begon één van haar eigen liedjes te spelen.
Anna
Newbie
«
Reactie #3 Gepost op:
augustus 26, 2010, 12:30:47 »
Anna liep al zuchtend de gangen door. Ze bedacht zich dat haar bolletjesvalies eigenlijk veel te zwaar was. Ze kreeg dat ding amper vooruit. Hoe verder dat ze door de gangen liep, hoe minder ze het zag zitten. Ze was hier met tegenzin naartoe gekomen. Ze stopte toen ze aan kwam bij haar kamer. 'Hier was het dan', dacht ze bij haar zelf. Ze deed de deur open en zag een meisje die op haar gitaar aan het spelen was. "Hallo," zei ze met een geforceerd glimlachje.
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #4 Gepost op:
augustus 30, 2010, 13:17:56 »
Selina liet haar gitaar op schoot rusten toen ze een meisje in de deuropening zag staan.. "Hey" zei ze kort en ze glimlachte vaag.. Daar ging haar vrijheid, alweer... "Ik ben Selina, zeg maar Sel.." Ze bekeek Anna van kop tot teen.. Misschien zou ze wel nog meevallen.. Zolang ze niet ging zeuren, geen House-muziek luisterde of niet vals ging meezingen onder de douche.. Dat waren allemaal dingen die haar vorige kamergenoot jammer genoeg wél deed..
Anna
Newbie
«
Reactie #5 Gepost op:
augustus 30, 2010, 18:25:16 »
Ze knikte. "Ik ben Anna.." zei ze en ze plofte op haar bed. Sel zag er eigenlijk best wel nog vriendelijk uit. Ze hoopte ook dat dat ook zo was, ze had echt geen zin in zo'n 'bitcherig wijf' die haar de les ging spellen. Ze vroeg zich af hoelang ze hier nog zou moeten blijven. Ze had immers zichzelf hier niet heen gestuurd. "Hoelang ben jij hier al?" vroeg ze aan Sel.
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #6 Gepost op:
augustus 31, 2010, 14:42:42 »
Selina grijnsde... "4 jaar geleden hebben ze me hier geplaatst. Ik zit hier dus al vanaf mijn dertiende en het ziet er niet echt naar uit dat ik hier snel weg zal zijn. Maar eigenlijk is het hier niet zo erg, ik weet toch niet anders waar ik heen zou moeten. En jij? Ben je geplaatst? Of vrijwillig?" Het was de vraag waaraan Anna zal moeten wennen, want die werd toch altijd gesteld. Sel dacht terug aan de tijd dat ze hier voor het eerst kwam, als klein meisje in het grote gebouw. Ze was hier de jongste ooit, en Jesse had vanaf de eerste dag klaar gestaan voor haar, als een soort van grote broer. Een echte grote broer had ze wel, maar die zag ze haast nooit, behalve als hij weer eens geld nodig had.
Jesse
Newbie
«
Reactie #7 Gepost op:
augustus 31, 2010, 14:47:25 »
Jesse liep neuriënd door de gangen van het instituut met zijn handen in zijn broekzakken. Hij was de zoon van de congiërge en een leven buiten het instituut kon hij zich niet meer voorstellen... Nu was Jesse 19 jaar, en zowat de meest geliefde én vooral gekende jongen in het gebouw. Zolang hij maar grappen kon uithalen met iedereen, was zijn dag goed. Jesse had al meerdere keren een relatie gehad met meisjes in het instituut, maar hij speelde nooit met hun voeten. Hij klopte op de deur van Selina's kamer en liep naar binnen zonder op een antwoord te wachten.. "Ha! Sel. Kennis aan het maken met je nieuwe kamergenoot?" Hij nam Anna zorgvuldig in zich op en glimlachtte charmant naar haar.. "Hey, ik ben Jesse. En jij bent?" Hij keek haar afwachtend aan met dezelfde lach op zijn gezicht.
Anna
Newbie
«
Reactie #8 Gepost op:
augustus 31, 2010, 16:14:29 »
Anna keek Selina aan. Zelf zou ze nooit vrijwillig hier naar toe komen. Wat was er zo leuk aan opgesloten zitten? "Ik ben gestuurd door mijn ouders", zei ze. De reden ervoor ging ze echt niet zeggen. Ze kende Selina immers nog maar 5 minuten, misschien was ze zelfs helemaal niet te vertrouwen. Ze schrok op toen ze Jesses stem hoorde, draaide zich om en keek de jongen aan "Ik ben Anna", zei ze met een klein glimlachje.
Jesse
Newbie
«
Reactie #9 Gepost op:
augustus 31, 2010, 19:22:55 »
"Hey Anna. Euhm, ik wou gewoon even zeggen tegen Selina dat Michael Scott gebeld heeft.. Hij zei iets over een fotoshoot over 2 weken. Njah, in elk geval, hij ging nog contact met je opnemen... Ik ga dan maar weer, en laat jullie nog wat kennis maken." Hij knipoogde naar Anna en Selina. "Owja, Anna... Welkom" Jesse grijnsde, draaide zich om en verdween weer de gang in.
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #10 Gepost op:
november 03, 2010, 19:36:24 »
Maaike keek met opgetrokken wenkbrouwen naar het gebouw. Sturen haar ouders en mentor HIER heen? Ze spuugde op de grond en pakte haar koffers. Ze lachte in zichzelf, ze konden haar heen sturen waar ze wilden, maar ze komt hier heus wel weg. Ze zag verder een paar mensen staan. Ze keek er arrogant heen. Zou ze naar ze toegaan? Ze stak een sigaret op en ging zitten op een bankje.
Ze zit op het instituut omdat ze arrogant is en heeft verslaving's problemen. Haar ouders en haar mentor hebben haar daar heen gebracht. Ze vind het helemaal niets. Ze is 17.
(ik doe dit. Dan kan iedereen het zien
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #11 Gepost op:
november 30, 2010, 19:24:55 »
Jesse liep wat rond toen een meisje een zijn aandacht trok... Ze zat een sigaret te roken, buiten op een bankje. Meteen wist hij dat ze nieuw was. Dat merkte je zo, aan de houding van de "nieuwtjes", hun manier van kijken, en vooral, omdat ze zo hopeloos naar het gebouw keken. Hij grijnsde, nam een sigaret uit zijn pakje en ging naar buiten. Het groepje mensen dat hij voorbij liep zeiden hallo tegen hem, hij glimlachtte terug, stak zijn sigaret op en ging nonchalant als altijd naast het meisje zitten.. Zou zij hem aanspreken? Waarom zou ze hier zitten? Meestal kon dit hem niet veel schelen, maar nu opeens wel.. Jesse fronstte zijn wenkbrauwen en vroeg zich af waarom, terwijl hij diep inhaleerde.
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #12 Gepost op:
december 02, 2010, 18:19:50 »
Maaike zag dat er iemand naar haar ging zitten. Ze keek even opzij. De jongen had ook een sigaret in de mond zitten. Ze gooide de peuk op straat en ging onderuitgezakt zitten. Ze pakte een pakje en stak haar 2e sigaret op. Ze keek toen met meer belangstelling naar hem en spuwde rook uit naar een voorbijganger. "Wie ben jij dan weer?" vroeg ze geërgerd. Ze klonk erg bot, maar in werkelijkheid vond ze de jongen wel wat. Hij was wel stoer enzo. Ze keek wat vriendelijker naar hem en vroeg toen hoe oud hij was.
Ze zit op het instituut omdat ze arrogant is en heeft verslaving's problemen. Haar ouders en haar mentor hebben haar daar heen gebracht. Ze vind het helemaal niets. Ze is 17.
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #13 Gepost op:
december 02, 2010, 22:56:25 »
Jesse kon het niet laten nog een bredere grimas te trekken toen het meisje tegen hem uitviel.. Toen ze vroeg hoe oud hij was richtte hij zich tot haar.. "Jesse, 19 jaar, in het instituut sinds 3 jaar geleden.. Jij dan? Wacht, laat me raden. 16 of 17, nieuw sinds vandaag, en nog nooit binnen geweest." Hij glimlachtte en stak de sigaret weer in zijn mond. Met de sigaret tussen zijn lippen praatte hij ongestoord verder.. "Wees gerust, zo vreselijk is het allemaal niet. Toch niet als je uit de problemen blijft, en je niet op mevrouw Abby haar zenuwen werkt" Hij glimlachtte en zoog aan de sigaret. 4 meisjes liepen voorbij, zeiden hoi, hij antwoordde, en giegelend liepen de meisjes door. Jesse draaide met zijn ogen en zakte ook wat meer onderuit. "Weet je al welke kamer van jou is?" vroeg hij aan Maaike
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #14 Gepost op:
december 03, 2010, 12:49:28 »
Ze keek weer naar het gebouw "Je mag toch wel rustig op je kamer een jointje roken?" Ze keek hem doordringend aan. De jongen was leuk. Maar toch keek ze niet erg tevreden naar het gebouw. Toen vertelde ze maar waarom ze er zat. "Mijn ouders en mentor hebben me hier heen gestuurd. Alleen omdat ik alle coffeeshops van voor tot achteren ken. Ik ben 17 en ik weet niet welke kamer ik heb nee."
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #15 Gepost op:
december 03, 2010, 16:18:20 »
Jesse schoot in de lach toen Maaike vroeg of ze een jointje op de kamer mocht roken "Vergeet dat maar al. Een gewone sigaret in de rookruimtes of buiten, af en toe doorzoeken ze je kamer als ze vinden dat je verdacht doet, elke ochtend om 8u00 opstaan, en om 9u00 ontbijt." Hij gooide de peuk weg en keek Maaike doordringend aan. "Kom, we gaan samen naar binnen en vragen aan Kristine, de receptioniste, waar je slaapt. Met een beetje geluk lig je met Selina op de kamer. Ze is echt supertof, en ik weet zeker dat je met haar kan opschieten" Hij knipoogde naar Maaike, stak zijn hand naar haar uit zodat hij haar van het bankje kon trekken, en stond recht. Daarna pakte hij Maaike haar koffers en wachtte Jesse op haar.
off: Lis (aka Anna doet niet meer mee met het verhaal, dus is de plaats op de kamer van Selina weer vrij
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #16 Gepost op:
december 03, 2010, 19:13:40 »
Maaike voelde haar meer op haar gemak bij Jesse. "Wil je meelopen? Ik ken de weg hier niet. En best balen dat je niet mag roken. Waarom eigenlijk niet? En is die Selina wel aardig?" Ze brandde los met vragen. Ze zag een ander meisje de tong naar haar uitsteken. Ze keek haar chagrijnig en arrogant aan en liep verder. "Je hoeft mijn koffers echt te dragen hoor!" Ze pakte de koffers over en liep braaf met Jesse mee. Ze wilde hier niet zijn. Maar als Jesse bij der bleef, zal ze het helemaal te gek vinden. Ze voelde een raar gevoel. Elke keer als ze Jesse's aanwezigheid merkte. Vond ze hem leuk? Ze keek nog eens naar hem en glimlachte nu hartelijker.
)
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #17 Gepost op:
december 04, 2010, 13:45:51 »
Daphne pakte haar aansteker en stook haar sigaret aan. ze is 16 jaar en zij is hier vanaf haar 10e. Ze keek vreselijk chagrijnig naar de nieuwkomer en stak haar tong naar der uit. Ze had al direct aandacht. Het was gewoon niet eerlijk dacht ze verbitterd. Ze zat hier al 6 jaar, met weinig vrienden, maar verveelde zich nooit.
het was hier geweldig. of was het gewoon leuk. in ieder geval had ze een vriendin die maar 1 keer per maand kwam. daphne keek naar een foto van haar en d'r vriendin.ze zuchtte en gooide haar sigaret weg. ze moet eigenlijk afkicken van iedereen hier op het instituut maar dat WIL ze gewoon niet.het is zo fijn want al die dingen voelen altijd zo fijn want dan voelt het zo... ze dacht over het drugs en rokenproject. kut o ja het is slecht voor je brein. ze lacht. ze zei tegen zichzelf"als het zo slecht is dan heb ik allang iets gemerkt." ze pakte haar laptop die ze al jaren gebruikt. ze keek in haar inbox. er waren alleen maar reclame over drugs en wiet. maar alleen een e-mail van haar vriendin. ze zei in haar mail: ik wil wel vriendin blijven, maar alleen als je vaker e-mailtjes verzend.
Daphne stuurde een e-mailtje naar haar. nu maar hopen of ze echt vriendinnen blijven.Daphne gooide al haar sigaretten in de prullenbak. Ze ging naar de badkamer want ze had nergens meer zin in dan een bad. ze childe lekker. ze vergat alles. de problemen, de nieuwkomers, haar verleden, alles.
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #18 Gepost op:
december 04, 2010, 15:48:58 »
Selina liep door de gangen van het instituut en kwam Jesse en een meisjes tegen.. Het meisje kende ze nog niet, dus liep ze maar op hen af.. "Jesse!" riep ze extreem vrolijk terwijl ze hem hevig omhelsde.. Sel zei hoi tegen de receptioniste en keek met nieuwsgierige ogen naar het meisje.. "Wie ben jij?" vroeg ze poeslief.. Ze keek naar Jesse, die een arm om haar schouder sloeg.. "Hé, Jesse, weet jij wie mijn kamergenote wordt? Ik bedoel, je vader moet er toch iéts van gezegd hebben?" Vervolgens keek ze naar het meisje.. "Owja, by the way, ik ben Selina, maar iedereen noemt me Sel.." Ze stak haar hand uit en wachtte tot Maaike de hand ging schudden.. Hopelijk was het niet zo een vervelend meisje, daar liepen er genoeg van rond.. Oké, Sel kon ook een bitch uithangen, maar zolang ze haar of Jesse niets deden, gaf ze iedereen en eerlijke kans.. Kristine keek naar Maaike en zocht haar naam op.. "Kamer 201.. Die deel je met Selina, zij zal je rondleiden en je de regels wel leren" Sel draaide met haar ogen en zuchtte diep.
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #19 Gepost op:
december 06, 2010, 19:46:41 »
Daphne liep naar haar kamer. Ze keek rond in d'r kamer. Eigenlijk is dit wel groot. Ik had daar nog nooit aan gedacht dacht Daphne. Alles was volgeplakt met posters van allemaal verschillende sterren. Maar vooral van Hannah Montana. Ze hoopte dat er een kamergenoot bij kwam. Het liefst een jongen. Een aardige jongen. Al die wuppen die krijgen een kamergenoot maar ik krijg alleen mensen die maar een paar weken of maanden hier zijn. ze smeet een vaasje weg. Zo, dat is eruit. Snel opruimen voor iemand het ziet...
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #20 Gepost op:
december 07, 2010, 16:14:31 »
Maaike keek Selina aan en schudde de hand:"Hoi, ik ben Maaike." Ze keek even naar haar en dacht over hoe Selina kon zijn. Ze hoopte dat ze ook erg aardig was. Net zoals Jesse. "Okeey, ik zit bij jou op de kamer." Fluisterend voegde ze eraan toe:"Je hoeft me echt niet de regels te leren. Ik houd me er toch niet altijd erg aan. Je vind het toch niet erg he? Dat je de kamer moet delen me me?" Ze keek een klein beetje onzeker. Toen glimlachte ze wat zelfverzekerder. "Wil je me alsjeblieft naar onze kamer brengen? Ik heb veel spullen namelijk." Ze knikte naar de koffers en tasjes.
)
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #21 Gepost op:
december 07, 2010, 18:26:09 »
Selina lachtte om de reactie van Maaike.. "Geen Hardcore of House, geen kousen naast het bed, en vooral, ik herhaal, vooral géén gezeur en gezang onder de douche.." Sel grijnsde en nam een koffer.. "Wij gaan goede vriendinnen worden, 200% zeker" ze knipoogde naar Maaike en liep naar de kamer.. Deze had een grote poster van Johnny Depp aan de muur, twee bedden, twee kledingkasten en een vegrootte poster van Jesse en Sel.. "Wel, als je het niet erg vind, slaap ik aan de kant van de raam? Dat is namelijk mijn bed al, of toch, tot mijn vorige kamergenoot hier kwam" Sel liet zich op het bed vallen, naast de gitaar die er nog lag. Snel ruimde ze haar liedjesteksten op, in de hoop dat ze niet zouden opvallen.
Amy
Newbie
«
Reactie #22 Gepost op:
december 07, 2010, 18:31:08 »
Amy stond met haar koffer in de ene hand, en de kinderwagen in de andere voor de grote deuren van dit zogenaamde "paradijs". Ze keek naar Aïsha en zuchtte diep. Wat had het arme kind fout gedaan? Waarom trok ze het kleintje hierin mee? Ze zuchtte nogmaals en ging naar binnen. Omdat ze de kinderwagen moest duwen, liet ze per ongeluk haar koffer vallen. Alle ogen waren op haar gericht. Daar ging haar plannetje om zo onopvallend mogelijk te doen.
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #23 Gepost op:
december 08, 2010, 19:26:40 »
Maaike lachte naar Sel. "Mijn vader brengt zo het keyboard van me. Ik heb hem met moeite mee gekregen. Heee Johnny Depp!" Ze pakte toen uit een van haar tassen ook wat posters van hem. Ze plakte ze op en keek het raam uit. Toen rende ze weg en kwam later terug met het keyboard. "Zal ik hem daar neerzetten?" Ze wees naar een hoekje in de kamer en zette hem daar neer. "Ik hoop niet dat je het erg vind. Maar ik houd erg van Keyboard spelen en wil later in een band. Waarom zit jij het eigenlijk?" Ze keek belangstellend naar Selina en plofte op het bed neer. Ze wachtte op antwoord en ging alvast haar kleren in haar kast leggen. Toen alle tassen weer uitgepakt waren, viel ze op bed en ging lekker liggen met een tijdschrift.
)
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #24 Gepost op:
december 08, 2010, 20:02:44 »
Selina keek giftig naar Maaike.. "Gaat jou dat iets aan?" snauwde ze.. Sel staarde uit het raam en zuchtte diep.. "Sorry" zei Sel zacht.. Meteen had ze spijt van haar reactie, maar anderzijds vroeg Sel dat toch ook niet aan haar? "Laat ons het erop houden dat ik thuis een beetje problemen had.." Ze keek vanuit haar ooghoek naar Maaike.. De enige die wisten waarom ze hier zat, waren Jesse en de 'opvoeders'. Ze ging niet zomaar aan iedereen rondvertellen dat ze verkracht was geweest door haar vader, en daardoor was weggelopen.. Ze was ook betrokken geweest bij straatbendes, en omdat ze haar 'vrienden' niet wou verraden door de eed, kwam ze hier terecht.. Sel pinkte snel een traan weg.. Waarom had hij haar dit ook aangedaan? Het was allemaal zijn schuld, niet de hare! Hij zou hier moeten zitten, niet zij! Waarom was het ook altijd zo oneerlijk?
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #25 Gepost op:
december 09, 2010, 07:42:32 »
Daphne pakte een colafles en een colaglas. Toen Daphne wilde drinken viel haar oog op een pakje mentos. Ze liet haar cola staan en nam een mentos. Haar gezicht betrok en spuugde het mentos in de colafles. het mentosje loste op en ging borrelen. De cola spoot omhoog. Daphne slaakte een gil en viel achterover. Toen de colafles leeg was keek ze naar de schade. Heel veel posters zijn niet onder de cola. Maar sommige wel. En het dartbord waar Justin Bieber op hing was ook niet onder de cola. Daphne was er blij mee want dan kan ze Justin Bieber nog steeds gebruiken als het middenpunt. Het beddengoed lag onder de cola. En de kast ook. Ze vloekte luid. Ze had eens zin om het dartbord weer te gebruiken, en gooide precies in de mond de eerste keer. De tweede keer gooide ze in het linkeroog en de derde keer in het rechteroog. Daphne dacht bij zichzelf:''Yes, voltreffer.'' Er zat een glasscherfje op de neus van Justin Bieber. Ze dacht scherven brengen geluk. Misschien wel dat er een ECHTE kamergenoot bij komt. Die niet een paar weken of maanden blijft. En die een beetje aardig is en geen achterlijke kakker is. Daphne voelde zich helemaal blij en dronk haar colaglas in een teug leeg.
Amy
Newbie
«
Reactie #26 Gepost op:
december 09, 2010, 11:33:57 »
Amy had alles opgeruimd en reed met Aµïsha naar de receptioniste. "jIj moet Amy zijn, klopt? Je ligt samen met Daphne op de kamer, maar ze weet het nog niet, dus zal ik haar even opbellen.. Ze nam de telefoon en toetste het nummer van Daphne haar kamer in. "hoi, daphne, je nieuwe kamergenoot is er." op dat moment begon Aïsha te huilen.. "Rustig lieverd" zei Amy zacht. verontschuldigend keek ze naar Kristine. "Ze had eigenlijk al moeten eten, maar ik had geen babyvoeding mee onderweg." Kristine glimlachtte vriendelijk. "Daphne zal er wel geen probleem mee hebben. Ze lag al eens samen op de kamer met een tienermoeder. EN uiteindelijk heeft de baby haar eigen kamertje, dus geen nood."
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #27 Gepost op:
december 09, 2010, 17:15:04 »
Daphne nam de hoorn op. Toen ze hoorde dat haar nieuwe kamergenoot er was glimlachte zij. Op de achtergrond hoorde Daphne een baby huilen. Ze dacht "Sinds wanneer is hier een baby, maar ik vind het niet erg want baby's zijn zo cute." Ze deed de hoorn weer in de oplader en ging naar de receptie waar Kristine en Amy met een kinderwagen stonden te wachten
Amy
Newbie
«
Reactie #28 Gepost op:
december 09, 2010, 18:47:12 »
Amy keek Daphne aan.. Ze nam haar helemaal in haar gedachten op, van kop tot teen.. Amy nam Aïsha uit de kinderwagen en nam haar op de arm.. "Waar is je kamer?" vroeg ze stil en verlegen.. Amy vertrouwde echt niemand meer, maar vanaf ze iemand wel beter leerde kennen, bloeide ze helemaal open.. Aïsha keek met grote, waterachtige maar o zo levendige ogen naar Daphne.. "Mama?" mompelde ze zacht.. "Ja lieverd?" vroeg Amy en ze keek naar Aïsha, die op haar beurt haar vingertje naar Daphne uitstak.. "Dat is Daphne liefje.. Ik weet zeker dat ze heel lief gaat zijn voor jou.." Amy keek naar Daphne.. Het was te hopen voor haar, Aïsha was tenslotte al wat Amy nog had..
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #29 Gepost op:
december 09, 2010, 18:56:34 »
"Sorry, ik wilde je niet van streek maken." Ze keek schuldig naar Selina. "Je kent me nauwelijks, maar je kunt het altijd bij me kwijt hoor" Ze glimlachte vriendelijk. Ze had het niet zo bedoeld en was geschrokken van haar reactie. "We zullen vast goede vriendinnen worden, zullen we film kijken? Er komt een goede film op tv en we kunnen de bedden zo verzetten dat we er lekker languit op kunnen liggen. Ik heb ook chips meegenomen." Ze glimlachte werkelijk van oor tot oor. Eigenlijk heeft ze nooit aan drugs gezeten. Het was een smoes. Ze was een wees en wou gewoon naar een plek waar ze kon leven. Tja, ze rookte, maar dat deed toch iedereen? Ze deed het alleen om het verdriet te vergeten. Ze zal ooit de waarheid tegen Sel zeggen als ze er naar vroeg. Dat vond ze niet erg. "Nog sorry van net"Ze haalde haar schouders schuldbewust op. Ze merkte dat ze naar haar kussen staarde en scheurde de blik los. Ze begon met haar bed te verschuiven. Toen hij recht voor de tv stond, pakte ze haar chipszakken en legde die op een bijzettafeltje. Ze had de halve koelkast en kelder geplunderd. Op zoek naar wat lekkers. Ze wachtte eigenlijk op Selina, ze hoopte dat die ook mee film ging kijken. "Zal ik vragen of Jesse ook komt?" Ze keek opnieuw vragend naar Sel.
)
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #30 Gepost op:
december 09, 2010, 19:03:09 »
Selina glimlachtte vaag naar Maaike.. "Ja, lijkt me leuk" antwoorde Sel toen Maaike over de films begon.. "Zou je misschien willen dat Jesse kwam?" vroeg ze uitdagend.. Nieuwsgierig keek ze naar Maaike.. "Zeg nou eerlijk, lelijk is hij niet he?" Sel grijnsde en schoof haar bed ook wat dichter.. "Maar, hij is niets voor mij.. Ik heb ooit een beste vriend verloren door er verliefd op te zijn, en Jesse zou ik nooit willen missen.." Sel glimlachtte en nam een chipje uit de zak.. "Wacht, dan stuur ik een sms.." Sel pakte de gsm van haar nachtkastje en verzond een berichtje.. "Welke film is het eigenlijk?"
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #31 Gepost op:
december 09, 2010, 19:17:13 »
Ze lachte "Nee, ik zie niets in hem. Hij is gewoon mega aardig""En niet lelijk"Voegde ze er snel aan toe. Ze was blij dat Sel ook mee kwam kijken en Jesse. "Een soort van komedie ofzo. Ik weet niet precies"Ze ging lekker liggen en pakte ook een chipje. Toen Selina een sms'je verstuurde, zette zij de tv aan. Ze vond het al gezellig worden. Ze had ook een meisje met een baby zien rondlopen. Ze keek een beetje jaloers. Maar dat zal ze later ook wel tegen Sel zeggen.
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #32 Gepost op:
december 09, 2010, 19:22:53 »
Jesse kwam de kamer binnengelopen zonder kloppen.. "Film, TV, 2 meisjes én Jesse!" zei hij grijnzend tegen de meisjes.. Hij keek achter zich en zag Amy net de kamer binnengaan.. Hij sloot de deur.. "Hé, er is hier een nieuw meisje met kindje.." merkte Jesse op terwijl hij verder liep.. Hij liet zich op bed vallen en keek naar het plafond.. Opeens werd er op de deur geklopt.. Zo snel Jesse kon liet hij zich op de grond vallen, net op het moment dat een opvoedster binnenkwam.. "Ik dacht dat ik een jongensstem hoorde.." zei ze en ze keek rond in de kamer.. Jesse zuchtte onhoorbaar, blij dat de opvoedster hem blijkbaar niet zag.. "je weet wat de regels zijn hé Sel" zei de stem en ze gooide de deur dicht.. Jesse kroop weer onhandig recht.. "Dat was close" grijnsde hij..
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #33 Gepost op:
december 09, 2010, 19:25:22 »
Daphne keek naar de baby. Ze zij tegen Amy: "wat een schatje,en wat de kamer betreft is dat 203. Let alsjeblieft niet op de colaflekken." Daphne vroeg hoe het kindje heette. daphne vroeg: "wil je de koffers op de kamer te leggen en daarna leid ik je hier rond. het is hier echt enorm."
Amy
Newbie
«
Reactie #34 Gepost op:
december 09, 2010, 19:30:58 »
Amy knikte bedeesd.. "Aïsha is haar naam.." zei ze zacht en verlegen.. Daphne leek haar wel aardig, maar ze had al genoeg mensen vetrouwd in haar leven.. Ze wandelde met Daphne naar de kamer en legde haar koffer op een bed.. Aïsha werd op de grond gezet en dat was blijkbaar niet echt iets waar ze het eens mee was.. Ze zette haar op haar handen en kniën en kroop de hele kamer door.. Snel wandelde Amy achter haar kleintje aan en pakte haar weer op de arm.. Toen begon Aïsha maar met Daphnes haren te spelen.. Glimlachend keek Amy naar Daphne.. "Ze vind je blijkbaar aardig"
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #35 Gepost op:
december 09, 2010, 19:43:11 »
Maaike keek geschrokken naar Sel. "Mogen de jongens niet bij ons op de kamer komen?" Vroeg ze met open mond. Ze vond het zo oneerlijk. Ze vond het wel fijn dat Jesse er was. Ze schoof wat op, zodat Jesse er bij kon zitten. Ze gooide wat chips en nootjes naar hem.
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #36 Gepost op:
december 09, 2010, 19:47:06 »
Jesse grijnsde.. "We zitten hier niet voor de lol hé.. Of toch, da zeggen ze ons" antwoorde hij nonchalant.. Met hapte een nootje uit de lucht maar het kwam niet echt in zijn mond terecht.. "Gooi nog eens eentje" zei hij grijnzend, toen hij al klaar ging staan met mond open.. Maaike was echt wel een leuk meisje.. Niet zo een arrogant trutje dat enkel maar met hem wou omgaan omdat hij de zoon van de congiërge was, zoals de meeste wel wilden..
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #37 Gepost op:
december 10, 2010, 07:43:57 »
Maaike kreeg de slappe lach en gooide er nog wat naar hem. Ze rolde van het bed van het lachen en klom toen er weer op. Ze keek naar Sel, en was best benieuwd naar waarom ze hier eigenlijk zit. Ze zat er wel voor de lol, maar ook weer niet. Ze was erg Jaloers op Amy. Ze had Aïsa, en ik niemand meer. Geen kind meer. Afgepakt. Voor altijd. Ze staarde droevig voor zich uit. Ze hield haar tranen in. Het was gewoon gemeen, het leven.
)
Jesse
Newbie
«
Reactie #38 Gepost op:
december 10, 2010, 13:03:36 »
Jee zag dat Maaike haar gedrag opeens veranderde.. "Hé, wat is er? Gaat het wel?" vroeg hij bezorgd.. Snel en handig ging hij tussen Selina en Maaike op het bed zitten en sloeg een arm om haar schouder.. Snel gaf hij een zoentje op haar wang en grijnsde.. "Beter?" vroeg hij, met een glans in zijn ogen.. Toen kwam de aankondiging van de film op de tv.. "Sssst!" zei hij grijnzend, hoewel niemand iets zei.. De film begon, en Jesse lag tussen de twee meisjes..
Maaike Voilure
Newbie
«
Reactie #39 Gepost op:
december 10, 2010, 16:37:30 »
Maaike glimlachte door haar tranen heen. "Het gaat weer. Ik vertel het straks wel." Ze pakte een nootje en gooide die in haar mond. De film was inderdaad leuk, en het was gezellig dat ze met z'n 3en waren. Ze kon haar gedachten er lastig bijhouden. Ze moest steeds aan het kindje denken. Het gene dat zij zo miste.
)
Daphne Maarsen
Newbie
«
Reactie #40 Gepost op:
december 10, 2010, 17:00:56 »
Daphne keek naar Aïsha. Ze vroeg aan Amy hoe oud Aïsha is. Aïsha trok aan haar haren en haalde een hele grote pluk eruit. Daphne lachte maar het deed wel pijn. Daphne zei dat ze wilde beginnen met de rondleiding. Met z'n tweeën gingen ze naar de balzaal, de ontspanningsruimte hoe Daphne het noemt,de eetruimte, de verdiepingen gingen ze allemaal langs, de zijgangetjes, alles gingen ze langs. Het duurde ook een paar uur voordat ze klaar waren. Daphne keek op haar horloge. etenstijd dacht ze. Ze zei tegen Amy en Aïsha die het vast niet hoorde!: "Het is etenstijd, we gaan zo eten in de eetzaal. kom je mee?"
«
Laatst bewerkt op: december 11, 2010, 09:36:39 door Daphne Maarsen
»
Amy
Newbie
«
Reactie #41 Gepost op:
december 10, 2010, 18:43:17 »
Amy glimlachtte vaag naar Daphne.. "Is goed" zei ze stil.. Ze pakte Aïsha op haar arm en wandelde naar de eetruimte.. Ze was hier niet klaar voor! Ze haatte het als ze samen moest zitten met veel mensen, die allemaal naar haar en Aïsha keken.. Of toch, dat gevoel had ze dan altijd.. Amy liep meteen door naar de keuken en nam een potje kindervoeding en zette dat in de microgolfoven.. Aïsha keek nieuwsgierig om zich heen.. "Is er hier misschien een kinderstoel?" vroeg Amy aan een medewerkster, die meteen de stoel tevoorschijn haalde.. "Ik zal het bij die tafel zetten" zei de vrouw en ze droeg de stoel naar de tafel die ze aanwees.. Amy glimlachtte dankbaar en nam het potje eten dat warm was uit de microgolf en ging aan de tafel zitten.. Ze hoorde mensen over haar roddelen als 'dat meisje met het kind' en zuchtte, zette Aïsha in de stoel en ging zelf zitten, met haar rug naar de anderen toe..
Selina
Newbie
Just adore me x
«
Reactie #42 Gepost op:
december 27, 2010, 17:17:48 »
Selina keek naar Jesse.. Ze zuchtte diep.. Vervolgens keek ze naar Maaike.. Eigenlijk had ze veel erger kunnen zijn.. Ze zouden wel goed bij elkaar passen, Jesse en Maaike.. Maarja, Jesse was iemand die niet snel een vriendinnetje wou, dat wist Sel van in het verleden.. Toch vroeg ze zich af waarom Maaike opeens was beginnen huilen.. Na de film strekte Selina zich uit en geeuwde ze.. Hij was wel goed, maar ze was bijna in slaap gevallen.. "Wat gaan we nu doen?" vroeg ze, en ze keek afwachtend naar de twee anderen, tot ze opeens een kussen tegen haar hoofd kreeg, dat Jesse gegooid had.. "Hier krijg je zwaar spijt van!" riep Sel, en ze nam ook een kussen, ging rechtstaan op het bed, en gooide het in de richting van Jesse, maar het raakte per ongeluk Maaike haar hoofd.. "Oeps" Grijnzend keek Selina naar Maaike en opnieuw kreeg ze een kussen van Jesse tegen haar hoofd..
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
You are here:
JiBu
Rollenspellen
Rollenspellen met vaste rollen
Real Life
Probleemjongeren